piątek, 15 stycznia 2016

Reklama zewnętrzna 5



Współczesna reklama przechodzi przez szereg zmian. Jednak trzeba zaznaczyć, że procesy te są ściśle powiązane z miejscem w którym jest umieszczona określona reklama. Analitycy i specjaliści z zakresu reklamy obserwują znaczące spadki. Niepokojące jest najbardziej w tym wszystkim to, że spadki są najbardziej widoczne w największych aglomeracjach w Polsce. W największym stopniu zmiany te można zaobserwować w takich miastach jak Warszawa, Kraków, Śląsk, Poznań. Dodatkowo możemy zaliczyć tu jeszcze takie miasta jak Olsztyn, tam ogólna liczba nośników reklamy spadła około ponad 62%.
Duży spadek można zaobserwować również w Zielonej Górze (o 49%) i w Kielcach (o 44%). Wśród tych miast wyjątki stanowią Białystok, tam można zaobserwować ponad 2o% wzrost oraz i Opole gdzie wzrost liczy aż o 16,6%. Jednocześnie trzeba zaznaczyć, że tak istotne zmiany nie oznaczają, że z polskich miast z dnia na dzień zaczęły znikać reklamy wielkoformatowe. W rzeczywistości świadczy to czymś zupełnie innym. Branża reklamowa przyczynia się do ograniczenia produkcji mniejszych nośników, chociażby tablic umieszczanych na dystrybutorach paliw.
Wszystkie procesy przyczyniają się do rewolucji reklamy zewnętrznej, nie zawsze w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Czasem może dojść do tego, że reklama zewnętrza będzie miała negatywne oddziaływanie. Należy o tym pamiętać. Jeden z pionierów na polskim rynku firma AMS, inwestuje mnóstwo środków finansowych w połączenie reklamy natywnej z zewnętrzną. Jaki jest tego efekt? Możemy go zaobserwować na budowie wiat przystankowych w Warszawie, które będą dodatkowo wyposażone w citylighty. Firma postawi blisko 1600 takich wiat. Z naszych ulic powoli znikają bilbordy, szczególnie te małe, w ich miejsce pojawiają się tablice interaktywne, monitory, a nowym trendem w najbliższych miesiącach będzie integracja outdooru z Internetem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz